14 Haziran 2016 Salı

PATLICANLI BÖREK

Patlıcanlı börek kızımın en çok sevdiği börektir....ben fazla sevmem...
 babaannesi sürekli yapardı yavru kuşuma.....ruhu şad olsun canım annemin.....şimdi ben yapmaya çalışıyorum....





PATLICANLI BÖREK
Malzeme
6 yufka
1 kg patlıcan
1 iri soğan
2 çay kaşığı şeker
1 dilim bayat ekmek içi
kızartmak için sıvı yağ
tuz, karabiber
1 kaşık margarin
HAZIRLANIŞI
Patlıcanın kabuklarını tamamen soyup önce boyuna sonra enine keserek küçük küpler halinde doğrayın,tuzlu suda bekletin.
1 iri soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda hafif pembeleştirin (yağını az koyun) sudaki patlıcanları yıkayıp iyice sıkarak soğana ekleyin sote eder gibi her ikisini karıştırarak kavurun. tuz ve karabiber ilave edin, şekeri ekleyin, patlıcanlar yumuşayınca altını kapatın, 1 dilim bayat ekmek içini ufalayıp karışıma ekleyin.
3 yufkanın aralarına erimiş margarin sürüp, elinizle su serpiştirin,üst üste koyduğumuz üç adet yufkayı büyüklüğünü arzu ettiğiniz kadar ayarlayarak sigara böreği formunda kesiniz. Geniş kenarına malzemeden koyarak biraz gevşek sigara böreği sarar gibi sarın (sigara böreğinden büyükçe olacak.ben 12 parça yapıyorum)
 üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin, önceden ısıtılmış fırına koyunuz.üzeri pembeleşince çıkarın.
Afiyet olsun.

Bu böreği ben hiç sevmem, ama kızım ve arkadaşlarının favori böreği, kim yediyse bayıldı,
ben hariç, çünkü peynirli börek haricinde börek yemem.
bence deneyin fark yaratın.