20 Mart 2015 Cuma

HÜNKAR BEĞENDİ

Patlıcan Mevsimi geçmeden güzel bir hünkar beğendi yapalım.......
Son araştırmalara göre patlıcanı hiç bir faydası olmadığı yeniden kanıtlandı denmesine rağmen biz ailece patlıcanın her çeşit yemeğini çok seviyoruz.......patlıcan sevmeyenler dahi bu yemeği çok seveceklerine inanıyorum........hadi kolay gelsin.... 





Malzemeler
400 Gr. Dana Kuşbaşı
1 Tane Soğan
1 Yemek Kaşık Salça (Ben biber salçası kullanıyorum)
1 Tane domates ( Domatesin mevsimi değilse koymaya bilirsiniz)
2 Diş Sarımsak
Tuz
Karabiber


Beğendi İçin
4-5  Tane Patlıcan
2 Yemek Kaşığı Tereyağı

2 kahve fincanı un
süt aldığı kadar ilave ediyorum..
limon suyu( patlıcanlar kararmasın diye limonlu suda biraz bekletiyorum)
bu arada hemen bir ipucu vereyim. çabuk kararan veya rengini biraz açmak istediğiniz sebzelere ve baklagillere limon eklerseniz rengi açılacaktır....ben barbunya fasulyesi...yeşil mercimek gibi baklagilleri haşlarken , haşlama suyuna en az yarım limon sıkıyorum....kereviz ve enginar gibi sebzelerde de...soyduktan sonra bir miktar bol limonlu suda bekletiyorum...

beşamel sos, patlıcanları içine ekledim.....


Hazırlanışı:
Bir tencerede çok ince küp doğranmış soğan sıvı yağ ile kavrulur. Etler ilave edilerek bir süre daha kavurmaya devam edilir. salça ekleyerek bir süre daha kavuralım.Tuz ve karabiberle tatlandırılarak et hizasına gelecek kadar sıcak su ilavesi yapılır. Etler iyice yumuşayıncaya dek ağır ateşte pişirilir.
Diğer tarafta patlıcanlar bıçakla bir iki yerinden delinerek ocak üzerinde arkalı önlü közlenir.Ben fırında közlüyorum daha pratik oluyor fırın tepsisine yağlı kağıt serip fırının en yüksek derecesinde patlıcanlar yumuşayıncaya kadar tutuyorum, bir parçada fırının ızgara kısmını açıyorum....işlem tamam tercihi size bırakıyorum.
Közlediğiniz patlıcanların  Kabuklarını soyarak limonlu suda 10 dk. bekletin. Süzülerek çok ince bir şekilde doğranır. Bir sos tenceresinde iki kaşık margarin eritilerek un ile hafifçe fazla pembeleşmeden kavrulur, beşamel sosu daha öncede sizlere anlatmıştım.....benim çok kullandığım bir sos sebze yemeklerimin çoğunda et ve tavuk yemeklerinde kullanıyorum....beşamel li ıspanak, beşamel li karnı bahar süper oluyor....kavurduğunuz una patlıcanları ilave edilerek karışıma azar azar süt eklenirken devamlı karıştırılarak sos iyice koyulaşıp göz göz oluncaya kadar pişirilir ben çok seri karıştıramadığım için ateşin altını kapatıyorum sütü öyle ilave ediyorum, bulamaç oluncaya kadar karıştırıyorum. sonca ateşin altını açıp karıştırmaya devam ediyorum. şimdiye kadar hiç pütür pütür olmadı beşamel sosum... Ateşten almadan kaşar rendesi ilave edilip karıştırarak ocağın altı kapatılır. Servis tabağının ortasına Önce beğen diyi koyun üzerine etli sosu ekleyin servis yapılır.
afiyet olsun.....benim hünkarım da çok beğendi....