4 Nisan 2015 Cumartesi

MAYONEZ YAPIMI PRATİK

Bizim zamanımızda deriz ya biz eskiler......işte benim zamanımda hazır mayonez yoktu.....mayonezimizi kendimiz hazırlardık......bozar..bozar....tekrar denerdik...bozar...tekrar denerdik....bazı ufak tüyolarla kurtarmaya çalışırdık mayonezlerimizi.....ama doğal ve daha lezzetli olurdu bizim zamanımızdaki mayonezler.
Ben önce klasik tarifi....daha sonrasında mayonezi bozulmadan nasıl yapabiliriz tüyolarını paylaşacağım......Bence mayonez salataların baç tacı....neyin içine koyarsanız hokus pokus...bir anda lezzeti değişiyor.




.makarnalı,havuçlu, kabaklı..her türlü salatanın içinde mayonezi görmemiz mümkün...balıklı mayonezi denemenizi de tavsiye ederim...

MALZEME
1 su bardağı ayçiçek yağı 
1 adet yumurta
1 çay kaşığı tuz.
yarım limon
1 kaşık hardal
HAZIRLANIŞI
Çukur bir kaba( geniş kap da toparlanması zor olacağından çukur kab kullanmanız önemlidir...kavanoz da yapılabilir)  yumurta sarılarını,limon suyunu, hardalı koyun( yumurtaların üzerinde beyazını bırakmamaya dikkat edin)
Mikserinizin tek ucunu kullanın.çünkü aynı yöne doğru çırpmamız gerekiyor.
yumurta,limon,hardal karıştıktan sonra sıvı yağı damla damla karışıma ekleyin.Daha sonra iplik gibi akıtmaya başlayın....Bu esnada mayonez hafif kıvam almaya başlamalıdır.
 Eğer kıvam almıyor kesilir gibi oluyorsa hemen püfümüzü uygulayalım.....1 yemek kaşığı kaynar su ilave edip çırpmaya devam edelim....bu mayonezin toparlanmasını sağlayacaktır...
Toparlanıp kıvam alıyorsa yağ dökme işlemini hızlandırabilirsiniz.
Çok hızlı aktarmaya başladınız...mayonez parça parça ve sert bir hal aldıysa telaşa gerek yok...bir kaşık daha sıcak su ilave edin....Sıcak su mayonezinizi hem kıvama getirip rengini de açacaktır..
Evet artık mayonezimiz hazır..evde hazırlana mayonez gibisi yoktur...
Mayonez hazırlamanın Diğer püf noktası ise bir kaşık nişasta veya unu küçük bir kapta sert bir bulamaç haline getiriniz....iyice soğuduktan sonra yumurta,limon,hardalı ekleyip...yukarıdaki işleme devam edin...mutlaka tutacaktır.....
bu arada diğer sitelerdeki mayonez tariflerine bir göz attım....bir televizyon kanalından farklı tarzda bir tarif gördüm....ama denemedim.....siz denerseniz nasıl olduğunu benimle paylaşın.....ben size yine bilgi...bilgidir. fazlasından zarar gelmez diyerek paylaşıyorum......
1 su bardağından bir parmak eksik su
3 tepeleme yemek kaşığı un
Yarım çay bardağından bir parmak fazla ay çiçek yağı
1 yumurtanın sarısı
2 çay kaşığı limon suyu
tuz
Önce un ve suyu muhallebi kıvamına gelinceye kadar ocakta pişirdi...daha sonra sıcakken dar bir kaba döktü ve içine zeytin yağını ilave ederek tekli mikserle çarptı...daha sonra yumurta sarısını ilave ederek çırpmaya devam etti.en son tuzunu ve limon suyunu ekledi.....
tadı nasıl oldu bilemiyorum.....ama daha kolay geldi bana...tadı nasıl oldu diyorum...un çok fazla geldi bana....
hadi hepinize afiyet olsun...