13 Mart 2015 Cuma

kakaolu pastalar


Biz ev hanımları pratik yemek , pasta ve kurabiye tariflerine bayılırız.....birde çalışan hanımsak  hep işin kolayına kaçalım ama yaptığımız yemek görsel olarak da , lezzet olarak da bizi mahçup etmesin isteriz....İşte  bu vermiş olduğum çikolatalı sos  tüm pasta ve bisküvilerinizde kullana  bileceğiniz süper bir tarif...
Soğuk olarak sunulan bu soslu pastalar benim her zaman kurtarıcım olmuştur.....çalıştığım dönemde bir gece önceden soğuklar....ertesi gün sıcakları yapardım....iki ayağın bir pabuca girmesin diye....



MALZEMELER

2 fincan un
2 fincan kakao
1 su bardağı şeker
1 şişe süt
yarım paketten fazla margarin
2 yumurta- vanilya

HAZIRLANIŞI

tüm malzemeyi tencereye koyup iyice karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriniz.


Bu kremayı tüm pasta ve bisküvilerle kullana bileceğinizi söylemiştim. Ben ani misafirler için derin dondurucum da her zaman kedidili bisküvisi bulundururum (hazır bisküvi değil, pastaneden alınan kedi dili)
300 gr. kadar kedi dillerini üç parça şeklinde kırarak derin bir kaba koyun, üzerine hazırladığınız muhallebiyi dökün muhallebi sıcak olsun ki kedi dilleri çeksin


iyice karıştırın, üzerini arzunuza göre süsleyin.ben krem şan ti ile süslüyorum.Dolapta en az bir saat bekletin....


evde bulunan malzemeye göre bazen içine portakal kabuğu, ceviz, fındık,kuru meyve ekliyorum, artık sizin damak zevkinize ve yaratıcılığınıza kalmış,


Aynı çikolatalı sos ile pötibör bisküvi, kat kat pasta yapabilirsiniz...Cam kabınıza  pötibör bisküvileri dizin, üzerine çikolatalı sosu sıcak dökün..

.Tekrar pötibör  bisküvi , böyle 3-4 kat yapabilirsiniz....en son çikolatalı sosu döküp...üzerini süsleyin....dolapta en az bir saat bekletin....