11 Mart 2015 Çarşamba

HAZIR YUFKADAN ÇITIR BÖREK



Hem kolay hemde çıtır çıtır bir börek tarifi


Evet.....Bugün sizinle dün  hazırlayıp bir güzel afiyetle yediyim böreğin tarifini vereceğim....
Bugün çayın yanında dünden kalan böreklerimden yedim....inanın dün den daha güzel olmuşlar....
hadi kolay gelsin....


şimdi malzemeler.......
MALZEME

2 Adet Yufka

Yarım paket margarin veya tereyağı.
2 avuç kadar un
1 yumurta
  dip not: sadece blokuma girip bakıp çıkan arkadaşlarıma hiçbir yorumda bulunmadıkları için teşekkür ediyorum........insan ellerine sağlık der ......ayıp oluyor artık........




HAZIRLANIŞI
Yufkaları açıp eritip soğuttuğumuz yağı fırça ile yufkamıza sürelim.
yufkanın ucunu katlayarak malzemeyi uzunlamasına yerleştirin, bir avuç dolusu unu yufkanın üzerine serpiniz ve yufkayı sarın.



Tepsinizin ölçülerine göre yufkanızı keserek yağladığınız tepsiye yerleştirin,
üzerine yumurta sarısı sürüp fırına veriniz....




Peki iç malzemesi diyeceksiniz........Ben peynirli börek harici hiç bir böreği yemediğim için
yarım demet maydanoz, 200 gr kadar beyaz peyniri harmanlayarak harç hazırladım ve böreğimi yaptım.

ama tarifi aldığım arkadaşım ıspanaklı yapıyor.

Bir baş soğanı rendeleyip hafifçe öldürün, yıkayıp doğradığınız ıspanağı ekleyerek ıspanaklar biraz ölünceye kadar( yemek tariflerinde bu öldürmek kelimesini kullanıyoruz nedense)
tuz,karabiber ekleyelim, biraz peynir rendesi.....işte size ıspanaklı harcımız...
bu böreği kıymalı,patatesli gibi arzuya göre istediğiniz harç malzemesi ile hazırlı ya bilirsiniz....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder