21 Mart 2015 Cumartesi

TAZE FASULYE NASIL AYIKLANIR


Taze fasulye


Taze fasulye ilk defa pişirecek sevgili okurlarım......önce fasulyenin tarifini vermeden nasıl ayıklamanız gerektiğini paylaşıyorum....daha sonra tariflere geçeceğim...sanırım görseller yeterli olur.....evet yanız  çok kılçıklı fasulyelerin kenarlarını mutlaka kesin....bu işi yapan çeşitli aletler züccaciyeler de...pazarlarda satılmakta benim en önemli 

yardımcım.



..patatesi, salatalığı...yani bir çok şeyi onunla soyuyorum....ama iyisini bulmaya çalışın....iyi bir kılçık ayıklayıcısı buluncaya kadar iki üç tane değiştirdim....allahtan çok pahallı bir alet değil....


                                                            TAZE FASULYE KURUTMA
Taze fasulye yi mevsiminde kurutup kışın birçok yemeğinizin yanında sotelenerek garnitür olarak kullana bilirsiniz....Ben sebzeli tavuk yemeyim de çok kullanmaktayım ve inanılmaz lezzetli oluyor....resimlerde gördüğünüz gibi fasulyeleri verev olarak kesiyoruz.....





.ben eski bir çarşafın üzerine fasulyeleri yaydım ve havadar bir odada kuruttum.....ara sıra altüst ediniz.....sonra kavanoza veya bez bir torbaya koyup saklayınız.....yazın yeni mahsul fasulyeler çıkıncaya kadar dayanıyorlar.....