24 Mart 2015 Salı

humus

Humusu fazla sevmem bu nedenle de çok yapmıyorum...ama arkadaşlarım hep benden humus tarifi istedikleri için bu gün sizlerle humus tarifini paylaştım....klasik humus tarifinin yanında  farklı renklerde suna bileceğiniz değişik lezzete humus tarifleri de verdim...kendi damak zevkinize göre deneyin...kırmızı közlenmiş biberle yapılan humusu çok tuttum.....

Malzemeleri
  • 1,5 bardak nohut
  • Yarım bardak zeytin yağı
  • Yarım bardak tahin
  • 3 çay kaşığı kırmızı biber ( acı veya tatlı isteğe bağlı)
  • 4-5 diş sarımsak
  • 3 limon, tuz
  • süslemek için kullanacağınız malzemeler size kalmış. Maydanoz,nohut taneleri,turşu gibi....
Hazırlanışı
  1. Nohutları akşamdan ıslatın ( ben 1 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı da karbonat koyuyorum..hem gazını alıyor, hemde daha çabuk haşlanıyor..
  2. Islattığınız nohutları iyice haşlayın...düdüklü tencere tercih ederseniz daha çabuk haşlanacaktır.
3. Haşladığınız nohutların kabuklarını soyunuz
Mikserde iyice eziniz
4-İçine tahin, sarımsak,tuz ve kırmızı biberi de ilave ediniz.Azar azar zeytinyağı ve limonu ilave edin.
5-Tabağa yerleştirip üzerini süsleyin
Renginin yeşil olmasını arzu ederseniz, nohutları mikserde ezerken birkaç yaprak ıspanak , yarım su bardağı kadar haşlanmış bezelye veya yeşil çarliston biber de ekleyerek nohutla birlikte çekebilirsiniz.. hem rengi farklı olacaktır, hemde lezzeti....
Kırmızı renk elde etmek için de közlenmiş kırmızı biber ilave edebilirsiniz...
Bu humus tariflerini http://www.budgetbytes.com sitesinden aldım.....