24 Mart 2015 Salı

AMERİKAN SALATASI


BU GÜN NE PİŞİRELİM
En sevdiğim salatadır amerikan salatası....dışarıda yediğim yemeklerde tazeliği konusunda endişe duyduğumdan evde kendim hazırlamayı tercih ediyorum...genellikle evime gelen misafirlerinize de ikram etmek için hoş ve lezzetli bir salata....


Malzemeler
2-3 tane patates
2-3 tane havuç ( orta )
400-500 gr lığ bir kavanoz mayonez (Genellikle 
mayonezini ben kendim hazırlıyorum...nasıl hazırlandığını tıkla mayonez yapımı sayfamda paylaştım)
2-3 yemek kaşığı  süzme yoğurt ( Hazır mayonez kullanırsam daha hafiflemesi için ben ekliyorum aslında kullanılmıyor  )
1 limon suyu
1 çay bardağı kadar mısır ( arzu edilirse )
1 su bardağı kadar bezelye (Konserve)
1 su bardağı kadar küp doğranmış salatalık turşusu
Yarım demet ince kıyılmış dereotu ( arzu edilirse )








YAPILIŞI
  • Patates ve havuçlar ayrı ayrı üzerine tuz atarak haşlayın. 
  • Soğuyunca küp küp doğranır.
  • Patates ,havuç,bezelye,salatalık turşusu,mısırı bir kapta üzerine limon ve tuzunu ekleyerek biraz bekletin, üzerine mayonez ve yoğurdunuzu ekleyerek karıştırın , servis tabağınıza yerleştirip üzerini süsleyin
  •  et yemeklerinin yanına isterseniz salata olarak beş çayına sunabilirsiniz.
  • Arzu ederseniz değişik sandviçler hazırlıya bilirsiniz...