4 Nisan 2015 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI YEMEK NASIL YAPILIR

Size sade yağlı yemek yapımını anlatmıştım...
Evet bugünde zeytinyağlı yemeklerin şablonuna geçiyoruz.Zeytin yağlı yemek nasıl yapılır.Aslında yemek pişirme prensipleri genellikle hep aynıdır...

tenceremizi çıkaralım,düdüklüde kullana bilirsiniz, düdüklü çalışan hanımların mutfaktaki en yakın yardımcısıdır kullanmayı alışkanlık edinirlerse başka tencere kullanmazlar.

Önce soğanımızı yemeklik doğradık,yine sade yağlı yemekte yaptığımız gibi soğan sevmeyenler soğanı bütün olarak tencereye ekleye bilirsiniz.
domatesimizi veya domates salçamızı da ekleyelim (zeytinyağlı yemeklerde domates çok daha iyi oluyor salça pek yakışmıyor ( Yazdan dolabınıza domates saklamanızı öneririm ) ayıklayıp yıkadığımız sebzeleri de harcımızın üzerine ekleyelim,  Zeytin yağını sebzelerin üzerine gezdirin. Ben bir kilo sebzeye 1 kahve fincanı zeytin yağı koyuyorum, (mutfağınızda 1 ölçü bardağı,1 de ölçü fincanı nız olmalı) tuzunu ve şekerini ekliyoruz,


zeytinyağlı yemeklerin olmazsa olmazı şekeridir bizim aile çok şekerli sevdiği için en az 2 yemek kaşığı şeker ekliyorum, bazı yemekler çok, bazı yemeklerse az şeker kaldırıyor bunları da anlatacağım.

Evet soğanı,domatesi,zeytin yağını(kullandığınız zeytin yağının kalitesi çok önemlidir,ben sızma tercih ediyorum yazlarımı ayvalıkta geçirdiğim için genellikle yağımı ayvalıktan alırım inanılmaz güzel zeytin yağları var) tuzunu şekerini koyduk normal tencerede kapağını kapatarak sebze kendi suyunu bırakıncaya kadar beklenir,
daha sonra biraz sıcak su eklenip pişmeye bırakılır pişme süresi sebzenin cinsine göre değişir, bunu çatalımızla kontrol ederek anlıya biliriz.


Eğer düdüklüde pişireceksek malzememizi koyduktan sonra üzerine soğuk su ekleyerek kapağını kapatırız.Sebzenin kendi suyunu da bırakacağını hesaplarsanız az su koymalısınız....yemeği de yakmayın...
Evet buda zeytinyağlı pişirirken kullanacağımız yemek alt yapısı.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder