25 Mart 2015 Çarşamba

BAYAT ETMEKLERİ ATMAYIN

Evimizde en çok atmak zorunda kaldığımız yiyeceğimizdir bayat ekmekler.
Bu gün sizinle bayat ekmekleri nasıl değerlendirdiğimi paylaşacağım.

1-Önce derin dondurucumuzda köftelerimizde kullanmak üzere bayat ekmeğimiz yoksa, bayatlayan ekmekleri ron doda çekip, poşetlere koyalım,uzun süre dayanıyor ve aniden bayat ekmek ihtiyacında elimizin altında hazır.
2- Ekmekleri küçük zar halinde doğrayıp, fırında veya az yağda teflon tavamızda kızartalım,soğuduktan sonra poşetlerimize paylaştıralım, doru derin dondurucuya.
tarhana çorbası , mercimek çorbası ile inanılmaz lezzetli oluyor.
3-Peynirli sufle

4-vişneli ekmek tatlısı
5- Ekmekli yumurta.
  ÖNCE PEYNİRLİ SUFLENİN YAPILIŞINI ANLATACAĞIM......
1- bayat ekmekler
2-süt
3-peynir
4-sıvı veya katı yağ tercihe göre
5-yumurta
maydanoz veya dere otu da tercihe göre kullanıla bilir.
hazırlanışı
Bir tencereye,  sıvı veya erittiğiniz katı yağı, sütü,yumurtayı ekleyin ve karıştırın.
bu karışımın içine bayat ekmeklerinizi irice parçalara ayırarak iyice ıslanıp yumuşayıncaya kadar bekletiniz.
sıvıyı ekmekler iyice içine çekecekler,peynirimizi de bu karışıma ekleyelim.
yağladığınız tepsi veya cam kabınıza karışımı dökelim ve üzerine kaşar peyniri rendeleyelim.
orta hararetli ateşte üzeri kızarıncaya kadar pişirelim...mis gibi koktu.........afiyet olsun.
bu tarifin ölçüleri nerede dediğinizi duyuyorum.
ben ekmeye göre diğer malzemeleri ayarlıyorum,sütün bol olması gerekiyor,1 yumurta genellikle yeterli, yağı da ben az yağlı sevdiğim için 1 fincan kadar ekliyorum.peynir evde kalan tüm peynirleri karıştırıyorum,,,,,,sadece lor peyniri ile yaptığımda lezzetsiz oluyor, kaşar peyniri lezzetini arttırıyor.

sabah kahvaltılarında ve beş çayında sıcak sıcak yemenizi tavsiye ederim....
Baget ekmeklerin içine sucuk,çırpılmış yumurta, ince doğranmış yeşil soğan,rende kaşar peyniri, fırında kızartın....süper kahvaltılık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder