1 Nisan 2015 Çarşamba

SAKIZLI MUHALLEBİ

Yemeklerden sonra tatlı olarak suna bileceğiniz gibi, çay saatlerinde de misafirlerinize ikram edebilirsiniz.



Günaydın arkadaşlar....tam oturdum sizlerle  sakızlı muhallebiyi paylaşayım dedim,,,sanırım küçük bir deprem oldu....
biraz sallandı izmir.....
evet  yine de malzemeleri yazdım cesurca,,,arkadaşlarımın ağzı tatlanasın....
MALZEMELER
1 litre süt
2 kahve fincanı un
2 çay bardağı şeker
4/1 pak. margarin
Vanilya,2-3 parça dövülmüş sakız.

HAZIRLANIŞI

Hepsini muhallebi gibi karıştırarak pişiriniz.soğuduktan sonra 15-20 dk.mikserle çırpın.
uygun bir kaba boşalttıktan sonra...buzdolabına donmaya bırakın....
afiyet olsun...
bu sakızlı muhallebiyi farklı bir tatlı gibi de sunabilirsiniz.
Bardaklara veya kuplara yerleştirip, üzerine çilek, kivi, şeftali,vişne gibi mevsimine göre meyveleri blendır da çekip üzerine dökün, ve meyveler ile süsleyin.
Bir tepsiye bolca dövülmüş ceviz veya fındık serpin, muhallebiyi üzerine döküp dolapta donmasını bekleyin, çıkardığınızda üzerini de bol ceviz veya fındık ile süsleyin.....
Ben krem krameli çok severim...fakat çok fazla yumurta gerekiyor, yumurtayı  sınırlı kullandığım için yalancı krem kramel yapıyorum...
yukarıda tarifini verdiğim muhallebiyi hazırlayın, diğer tarafta şekeri yakarak kramel hazırlayın küçük kaselere şekerle hazırladığınız kare meli paylaştırın. üzerlerine muhallebilerinizi boşaltın....
afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder