31 Mayıs 2015 Pazar

MAKARNA TARİFLERİ

çeşitli makarna tarifleri.Ev hanımlarının kurtarıcı yemeğidir makarna, çocuklarımızda çok severler.bu tarifleri beğeneceğinizi umuyorum.


BEŞAMELLİ FIRIN MAKARNA
bu tarifi çok sık yapıyorum. çok lezzetli ve doyurucu oluyor...bence deneyin......
Yarım paket herhangi bir makarna çeşidi ( Ben kelebek veya 2 no. çubuk makarnayı tercih ediyorum.
50 gr. kadar tereyağı
1 yumurtanın sarısı
karabiber, tuz,Maydanoz
250 gr.taze kaşar
HAZIRLANIŞI
Makarnaları haşlayıp süzün, ayrı bir tencerede beşamel sos hazırlayın, sos soğuduğunda içine yumurta sarısını karabiber,maydanoz (isterseniz) ,rende kaşarınızı karıştırın ve bu karışımı makarnaya ekleyin,
yağlanmış fırın kabınıza makarnayı boşaltın 20-25 dakika üzeri kızarıncaya kadar 200 derecede pişiriniz.
ben kaşar rendesinin bir kısmını da üzerine döküyorum çok kızarmış seviyoruz...tercih size kalmış.
BEŞAMEL HAZIRLANIŞI
2 yemek kaşığı un
Yarım litre süt
2 kaşık tereyağı veya sıvı yağ
Yağ ile un hafif pembe kavrulur. süt ilave edilip muhallebi gibi pişirilir.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder