19 Mart 2015 Perşembe

KABAK ÇORBASI SÜTLÜ

Dün akşam  iftar yemeğine davetliydim.
Çorba olarak kabak çorbası var dediklerinde çok sevindim...kabak çorbasını çok severim..
Fakat sofraya gelen çorba hiç benim kabak çorbama benzemiyor dedim....daha çok yayla çorbası havası vardı....
Tadına baktığımda ımmmmmm...süperrrrrrr. bir kabak çorbası... evet....bu güzel lezzeti sizinle paylaşmadan yapamadım....


1 Adet orta boy sakız kabağı
1 kahve fincanı pirinç
1,5  kaşık tepeleme tereyeğı veya zeytin yağı
1 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt

Bu tarifi kişi adedinize göre kendiniz ayarlayın..Ben orta boy bir kabak, bir kahve fincanı pirinç kullandım...
Orta boy bir tencereye  kabağı rendenin iri tarafı ile rendeleyin...pirinci de ekleyin çok az su ile  pirinçler yumuşayıncaya kadar haşlayın...(İçinde suyu kalsın)
Diğer tarafta çorba tencerenize....arzunuza göre zeytin yağı veya tereyağı ile dolu dolu bir yemek kaşığı unu koyup hafif kavurun. (beşamel sos hazırlar gibi)      2 bardak kadar süt ekleyip bir taşım kaynattıktan sonra diğer taraftaki haşladığımız kabakları  ekleyin....tuzunu,koyup yine arzuya göre üzerine dere otu doğrayın.
Afiyetle yiyin....derken aklıma bu çorba patates ile de güzel olabilir mi fikri geldi....
deneyen olursa nasıl olduğunu paylaşırsa sevinirim.....