21 Kasım 2015 Cumartesi

ISPANAKLI LAZANYA

Lazanya benim için en kolay hazırlanan , misafirlerime suna bileceğim en lezzetli ve görüntüsü en şık yemeklerden biridir bu nedenle  blokumda çok fazla lazanya tarifi başladım....
Malzemeler
Yarım kilo ıspanak( isterseniz yumuşayıncaya kadar kendiniz kavurarak hazırlayın, isterseniz dondurulmuş hazır paketlerden alın...)
Lazanya ( arzu ederseniz haşlamaya gerek olmayanlardan kullanabilirsiniz) Ben normal haşlanan kepekli lazanya kullandım bu tarifte.

200 gr beyaz peynir

tuz,karabiber,pul biber

1 paket domates sosu

Beşamel sos
4kaşık un, 7 bardak süt, tuz2 kaşık zeytinyağı vaya tereyağı ile  beşamel sos hazırlayın bakınız
Üstü için yarım su bardağı kaşar peyniri rendesi ( ben kaşarı bol sevdiğimden daha fazla kullanıyorum)
Lazanyaları  dişe gelecek kıvamda haşlayın yırtılmamalarına dikkat edin....haşlanma gerekmeyen lazanya bu bölüm için size kolaylık sağlar...
Haşladığınız lazanyaların üzerine önce hazırladığınız beşamel sosu . Daha sonra da , ıspanak,peynir, baharatları iyice karıştırılıp  hazırladığınız peynirli sosu yayınız......
Fırın kabına domates sosunu dökün 
Lazanyaları domates sosunun üzerine yerleştirin , lazanyaların üzerine de domates sosun dan döküp , üzerine beşamel sosu, kaşar peyniri rendesini ekleyip...200 dereceli fırında 20-25 dakika kadar pişiriniz...yani peynirler eriyip biraz kızaracaklar....