13 Haziran 2016 Pazartesi

KARIŞIK SEBZE KIZARTMASI


Bazen biz ev hanımları kurtarıcı bir yemeğimiz olsun isteriz....evde varsa alışverişe çıkmadan yapalım.....evde herkes severek yesin...besletici olsun....Yazın ramazan da yemek programlarına bakarken bu kızartmayı oktay usta yapmıştı....o dönemde televizyonda ne yapılıyorsa hemen deniyorum....karnımızda...gözümüzde aç.....fakat bu kızartma benim o bahsetmiş olduğum kurtarma yemeğim oldu...hatta ikindi çaylarının yanına misafirlerime dahi yapmaya başladım.....yazın sebze bol....kışın hangi sebzelerle yapabilirim diye düşündüm..


karnabaharla süper oluyor.....çok kolay sadece sebzeleri soyup doğruyorsunuz , sızma zeytinyağı, tuz, karabiber, bol sarımsak harmanlayıp yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine koyun....ilk önce 180 derecede sebzelerin içi iyice pişmesi için ağır ateşte ....sebzeler yumuşamaya başlayınca 300 dereceye çıkarıyorum....acelem varsa fırının ızgara bölümünü açıyorum...çabuk kızarsınlar diye.....Böyle uzun uzun anlattığıma bakmayın çok kolay........
Kabak,Etli kırmızı biber,patates,patlıcan,yeşil biber,sarımsak,en üste domates dilimleri 

Yağını ve baharatları koyup harmanla
Ben kızartma tepsisine koydum...normal tepside mutlaka yağlı kağıt koyun.....
Aynı kızartmayı kış sebzeleri ile de yapabilirsiniz, karnabahar, havuç,dondurulmuş dolapta bezelyeniz varsa ekleyin renk versin, patates,  istediğiniz baharatlar......